Toegepaste gedragswetenschap voor het hoger onderwijs

Voor het hoger onderwijs heeft Behavioral Insight het vak Behavioral Insight voor Marketing ontwikkeld. Dit vak is een uitstekende manier gebleken voor bachelor studenten om de benodigde vaardigheden voor de 21ste eeuw te ontwikkelen. Met een overvloed aan informatie en keuzes in onze digitale wereld, vallen mensen snel terug op automatismen. Door gebruik te maken van de inzichten uit de gedragswetenschappen kunnen studenten het gedrag van consumenten, werknemers en burgers positief beïnvloeden, betere (financiële) voorspellingen doen en het welzijn voor allen vergroten. Ook wordt veel aandacht besteed aan hoe de inzichten op een ethische en sociaal verantwoordelijke wijze kunnen worden toegepast.

Inhoud van Behavioral Insight voor Marketing

Het vak behavioral economics bevat zowel colleges als groepsopdrachten. In de colleges wordt door middel van praktijkvoorbeelden de theorie behandeld. In de groepsopdrachten passen studenten de theorie toe op een bestaand bedrijf. Het vak wordt afgesloten met een examen.

De literatuur bestaat uit vooraanstaande en internationaal erkende artikelen. De colleges worden verzorgd door onze ervaren docenten die verbonden zijn aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en de Haagse Hogeschool.

Neem vrijblijvend contact op

Wil je weten wat we voor jouw onderwijsinstelling kunnen betekenen? Neem vrijbijvend contact met ons op voor een afspraak.

Dit zeggen studenten over het vak Behavioral Insight voor Marketing

‘Als student International Business leren we in onze opleiding vooral hoe om te gaan met cijfers. Bij behavioral economics verplaatsten we ons in de klanten. De lessen waren interactief, afwisselend en vooral interessant. Sander en Niels hadden goede kennis van alle onderwerpen die we besproken. Hun uitleg was altijd goed en ze gaven duidelijke feedback, zodat wij verder konden met onze opdrachten. Ik ging elke week met plezier weer naar behavioral economics.

Julia Oosterhuis, 3e jaars student International Business

‘A well organized and eye-opening course that keeps you actively thinking. The insights were mind-blowing. Sander and Niels know how to lead a group and make everybody feel comfortable to share experiences. I am delighted I got the opportunity to participate in this course

Betoel Al-Hassaan, 3e jaars student International Business

‘Well structured and captivating course on behavioral economics illustrated with real examples of how these theories can be applied. Highly valuable for marketing students or organizations with the purpose of nudging people or consumers to behave in a desired way.’

Shanti Chirino, 3e jaars student International Business